Onze Machines
Klik op één van de machines om te navigeren.
Intertechno Lambada
De Intertechno Lambada is onze zwaarste machine welke goed is tot een vermogen van 10.000 pk en wellicht wel wat meer. We kunnen de Intertechno Lambada ombouwen van 3 naar 4 motoren zodat we met onze machine kunnen meedoen aan twee klassen. Wat maakt onze machine uniek?
- 4 x Brad Andersons 570 cubic inch
- SSI Supercharger 1871 roots blower
- Vreeman Products planetaire achteras
- Lambada verlichting voorop de machine
- Onze fel oranje teamkleuren
- Wanneer onze machine aangaat je de oren goed dicht moet houden!
Alle specificaties van Intertechno Lambada op een rij.
Motor: 4x Brad Andersons 570 cubic inch
Brandstof: Methanol
Vermogen: 10.000 pk
Wielsnelheid: 160 kmh
Cilinderkop: Ken veney cilinderheads
Zuigers: Diamont Pistons
Frame: eigen bouw gezet plaatstaal Tosec bv
Drijfstangen: MPG rods
Brandstofsysteem: Brian knox fuel systems
Blowers: 4x 1471 SSI Superchargers
Tussenbak: Ralph Banter built steel
from ‘99
Reverser: Humco reverser
Achteras: Rockwell achteras
met Cattepiller eind vertraging
Banden: Mitas banden 30.5L -32
Onze Intertechno lambada is 4220mm lang (as tot as) en 2080mm breed. Wat opvalt aan onze machine is dat deze ook een behoorlijke hoogte heeft. Dat moet ook, zodat de rijder over de motoren heen kan kijken en goed zicht heeft op de baan. Tijdens sommige wedstrijddagen, als de tijd het toelaat, ervaren hoe het is om in de machine te zitten. Vooral als je naast de banden staat heb je een goed gevoel wat voor een grote machine dit is. De 2 achterwielen zijn maat 30.5L-32 en 1650MM hoog. Voor de Modifieds/Unlimiteds zullen we rekening moeten houden met de volgende wedstrijdregelementen:
- 3500/4000 kg maximaal gewicht
- Maximale Trekhaak hoogte 500mm
- Minimale trekhaak hoogte 450mm
Toplenzen Lambada
De Toplezen Lambada is met zijn Brad Anderson v8 Motor een ware krachtpatser in het deelnemersveld van de mini’s. In deze categorie zijn er veel deelnemers en is de concurrentie hoog. Er komt veel bij kijken om een goede run neer te zetten! Wat maakt onze Mini uniek:
- Zelfgemaakt buizen chassis met Vreeman Planetaire achteras
- SSI Supercharger 1871 Blower om het vermogen extra op te krikken met een wielsnelheid tot maar liefst 170 km/u!
- Met een totaal vermogen van een slordige 3000pk
- Onze oranje en blauwe teamkleuren!
Alle specificaties van onze Toplenzen Lambada op een rij.
Motor: Brad Anderson V8 572 cubic inch
Brandstof: Methanol
Vermogen: Slordige 3000 pk
Wielsnelheid: 170 kmh
Cilinderkop: Brad Anderson heads
Zuigers: Diamond Pistons
Frame: eigen gemaakt buizen chassis
Drijfstangen: MPG Rods
Brandstofsysteem: Brian Knox fuel system
Blower: SSI Supercharger 1871 roods blower
Versnellingsbak: Vreeman built products
Achteras: Vreeman planitair achteras
Banden: Mayhills
Het chassis heeft een lengte van 4220mm lang (as tot as) en is 1840MM breed. De banden zijn maat 18.4-16.1 en zo’n 1100MM hoog.
Alle Mini’s moeten voldoen aan een aantal basis-specificaties, namelijk:
- Maximaal 950kg.
- Trekhaak op maximaal 330 mm hoogte
- minimale lengte trekhaak 150 mm