Open dag 12 april 2025
Navigeer door op onderstaande links te klikken:
Belangrijke informatie:
- 12 April 2025
- 11:00 – 16:00 uur
- IJsselcentraleweg 1 in Zwolle
- Toegang is gratis!
- Aanmelden is niet nodig, laat het vooral weten dat je gaat via instagram, facebook en ons youtube kanaal.
- Programma volgt!
Zien we je 12 april?

Onze geschiedenis

Willem kocht zijn eerste Mini begin 1990 van Clemens Wellink, die nog steeds actief is in de sport, maar nu als eigenaar van een sleepwagen. Willem kende een succesvol eerste jaar en behaalde datzelfde jaar al zijn eerste officiële overwinning in Winsum. Uniek is dat we deze machine in 2024 hebben teruggevonden en naar onze werkplaats hebben gehaald. Momenteel wordt hij gerestaureerd in de stijl van 1990.

Deze machine werd eind 1990 gekocht. Willem had de smaak te pakken en wilde verder in het pulling op een hoger niveau. Daarom schafte hij deze machine aan en liet Michel Kooi een geblazen Chevy bouwen. In het eerste jaar reed de Mini nog onder de naam Rabit Injection. De vorige machine, met die naam, was in 1990 Europees kampioen geworden, waardoor Willem zich direct plaatste voor het EK in 1991.
De machine behoorde altijd tot de subtop en stond bekend om zijn betrouwbaarheid. In 1994, op 16-jarige leeftijd, stapte Gert in Wierden op de machine en kwam in de finale spectaculair haaks voor de sleepwagen terecht. In 1996 werd Wim 16 en maakte ook hij zijn debuut, jaren nadat hij zijn eerste rit had gemaakt op Lambada 4 in Cadzand.

De eerste volledig zelfgebouwde machine uit onze stal. Willem ontwierp en bouwde eigenhandig het chassis in zijn kenmerkende stijl en kocht een echte Hemi-motor, een Keith Black, wat in die tijd behoorlijk bijzonder was.
Zijn debuut verliep echter niet zoals gepland. Bij slechts een klein beetje gas was er geen aandrijving meer en kwam de achteras omhoog. Dit probleem werd opgelost, waarna de machine steeds beter begon te presteren.
Na twee jaar kreeg de machine een grote upgrade: de rode kleur maakte plaats voor een speciale paintjob van Kees Vreeman. Naast het vernieuwde uiterlijk werd de Hemi-motor vervangen door een JP-1 van Brian Knox, voorzien van een geavanceerd brandstofsysteem. Vanaf begin 1996 draaide de machine uitstekend en begon Willem steeds meer prijzen te winnen. In 1997 behaalde hij zijn eerste grote titel.

Deze tweede Mini was bedoeld als opvolger – een volgende stap – voor Gert Dingerink en kwam over uit Duitsland. De oorspronkelijk Amerikaanse Mini stond bekend om zijn agressieve draaiwijze. Een opgevoerde Chevy zorgde voor flink wat pk’s.
Gert was vaak op het podium te vinden dankzij zijn constante prestaties. In 1995 behaalde hij maar liefst acht tweede plaatsen, wat voldoende was om direct de Nederlandse titel binnen te halen. In 1998 reed ook Wim afwisselend op deze machine en Gert op Lambada 5.

Lambada 5 was de eerste Mini waarbij Wim de leiding had over de bouw. De machine kreeg steeds meer vorm dankzij toenmalig teamlid Gerjan Michel, die bij Tosec werkte. Alle steunen en brackets werden al fraai ontworpen en gesneden door Tosec, dat enkele jaren later een van onze sponsoren zou worden.
De Mini kende in het begin nog wat opstartproblemen, met name door de mooi bedachte dubbele methanoltank aan de voorkant. De JP-2 Hemi leverde veel pk’s, die niet altijd optimaal op de grond werden overgebracht. In 2000, zijn laatste jaar, werd de machine alsnog Nederlands kampioen en vervolgens verkocht.

Lambada 6 was en is nog altijd de meest succesvolle Mini uit onze stal, met een indrukwekkend aantal behaalde prijzen. De machine was een doorontwikkeling van Lambada 5, die een jaar eerder werd gebouwd. Op alle fronten was hij verbeterd, en ook de motor was een vernieuwde JP-2. Echter, bij zijn allereerste debuut liep de motor direct flinke schade op. De enige troost was dat de machine in diezelfde wedstrijd meteen een overtuigende overwinning behaalde.
Dat bleek een voorbode van veel succes. In datzelfde jaar werd de Nederlandse titel gewonnen, en in de jaren daarna – vooral vanaf 2002, toen de machine in de Inter-Techno kleuren verscheen – bleef Lambada 6 domineren. Tussen 2003 en 2006 won de machine vrijwel alles wat er te winnen viel.
In 2009 kwam er een einde aan deze succesvolle periode. Vlak voordat we naar de VS vertrokken, besloten we de machine aan de kant te zetten en te behouden. Lambada 6 staat nog altijd bij ons in de stal.

ind jaren 90 werden de eerste plannen gemaakt om over te stappen naar het echte werk met meerder motoren de vrije klasse toen der tijd. De machine werd geheel gebouwd in onze werkplaats samen met Ted Berris die veel ervaring en ideeën had opgedaan tijdens zijn werk in de USA bij Brian Knox. De machine werd een machine voor 2 klasse met 3 en in de zwaarste klasse 4 motoren en dit met de Hemi motoren waar we in de mini klasse mee reden. Vooral de eerste bouw van de machine was een hele uitdaging en een begin van een nieuw tijdperk. Dit bleek al wel aan dat we tijdens de bouw Bertus Boer bij ons kwam en zei dat hij onze nieuwe hoofdsponsor wilde worden in kleuren van inter techno en zo werd voor het eerst de sponsor naam verwerkt in de naam van de machine. En het mooie van dit verhaal is we zijn inmiddels een kwart eeuw verder en nog steeds is inter techno onze naam en nog steeds 1 van de hoofdsponsoren. (lees hieronder verder)

Iedereen keek vol verwachting in 2001 wat we met de machine zouden doen want er was echter nog geen machine met 4 Hemi motoren in europa. Vanaf het eerste jaar was het een machine die meestreed voor de overwinning zo werd gelijk het eerste jaar in 2001 het kampioenschap gepakt in de toen nog vrije klasse 3,5 ton. Elk jaar werd de machine wel doorontwikkeld in zowel motoren als aan het chassis en zo werden er om de 3 jaar wel zon beetje nieuwe chassis balken geplaatst en motoren werden ook steeds verder voorop geplaatst. We wonnen vele titels in de jaren tot 2010. Eind 2008 maakten we dan ook plannen voor een nieuwe uitdaging een jaar lang meedoen in de grootste tractor pulling competitie in de USA . Dit vergte heel veel tijd en inspanning om het financieel Rond te krijgen en ook de machine moest 2 keer flink verbouwd worden vooral op gewicht. Het mooie was dat we eind 2009 precies op 50 titels in europa kwamen een mijlpaal om mee te nemen naar de USA. Daar was het echter eerst zoeken naar een juiste afstelling hoewel we gelijk bij de top 5 zaten. Later werden er zelfs overwinningen geboekt en kwamen we net een wedstrijd te kort voor het Amerikaans kampioenschap. Inmiddels is onze grote machine nog steeds te vinden op de Europese banen en in de top van het veld en wonnen we in 2023 met deze machine zelfs elke klasse waar we aan mee deden.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.